Misvattingen- deel 1 - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Eline Kasanwidjojo - WaarBenJij.nu Misvattingen- deel 1 - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Eline Kasanwidjojo - WaarBenJij.nu

Misvattingen- deel 1

Door: elinejordanie

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 Juli 2010 | Jordanië, Amman

"Zorg dat je alleen shirts met lange mouwen meeneemt, dus geen t-shirts, hemdjes en al helemaal geen jurkjes"

Wie had dit ook alweer bedacht?
Heb ik het nou zelf verzonnen of is het me echt verteld?
Ik dacht het toch echt zeker te weten toen ik mijn enorme koffer ging inpakken. Met behulp van mijn lieftallige en strenge huisgenootje werden de kledingstukken zorgvuldig geselecteerd: té bloot, alles bedekkend, té bloot...veeeeel té bloot. Een voor een gingen de chille shirtjes weer de kast in en binnen no time zat mijn knalgroene koffer vol met lange broeken en lange mouwen (de koffer werd natuurlijk op schiphol onderschept omdat hij 3kg te zwaar was).

Toen ik hier aankwam middenin de nacht, dacht ik nog dat het prima was: lekker linnen broek, hemdje en shirt met lange mouwen, top werk, goed ingepakt!
Na een heerlijke douche de eerste dag ging ik naar buiten in mijn alles bedekkende outfit, ervan overtuigd dat ik goed voorbereid was. Na enkele minuten in de 43 graden (we hadden de afgelopen dagen ook een hittegolf hier..) dacht ik dat out zo gaan, hoe doen mensen dit??

Als je een goeie blik op het straatbeeld van Amman werpt zie je naast gesluierde vrouwen (ongeveer 1/3, sommige compleet andere alleen een hoofddoek) vrouwen in skinny jeans en t-shirtjes op straat lopen. Lekker dus...ik werd gewoon aangekeken of ik gek was met deze outfit in 43 graden!

Nu moet ik wel zeggen dat Amman erg vooruitstrevend is en westers aandoet, maar de dorpen en steden eromheen zijn wel een stuk conservatiever! Irbid (100km van Amman naar het Noorden) verschilt al een hoop, maar zelfs daar kun je gewoon een t-shirt aan.

Gelukkig is de oplossing nabij, vanmiddag staat de Mekka Mall op het programma :)

Dus dames let op!
Als jullie van plan zijn naar Amman te komen, red jezelf en pak die t-shirts in!



  • 14 Juli 2010 - 15:05

    Nellie:

    Okee. Schuldig bevonden. Ik was 1 van die mensen die jou heeft geadviseerd allesbeddekkende kleding in te pakken. Gelukkig kun je daar gewoon shoppen naar leuke, minder beddekkende shirts en kekke broeken !
    Shop ze ! Liefs. Mam.

  • 14 Juli 2010 - 19:56

    Je Freund:

    Het kan me niet bedekkend genoeg zijn pop! ;-) Als het niet meer in de koffer past kun je het wel FedEx'en!

  • 14 Juli 2010 - 21:05

    Shakyra:

    Ah balen, maar het zal daar vast ook wel leuk zijn om te shoppen!
    Leuk om te lezen Eline!
    Have fun there. xx Shak

  • 15 Juli 2010 - 20:43

    Nellie:

    En wat heb je nu uiteindelijk gekocht in de Mekka Mall ? Heel veel t-shirts met korte mouwen en hemdjes schat ik zo in. En een leuk rokje en een kek jurkje hoop ik. Enne, je schatje hoeft niet bang te zijn dat je er niet bedekkend genoeg bij loopt want hij kan je vertrouwen ! Veel liefs. Kus. Mam

  • 17 Juli 2010 - 10:15

    Christien:

    Dit is echt iets voor jou
    Eline werk en vakantie te gelijk,ik ben jaloers op je geniet ervan liefs. Christien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Amman

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2010

Wadi Rum & Ramadan Kareem

19 Juli 2010

Einde van mijn Nomadenbestaan

14 Juli 2010

Misvattingen- deel 1

08 Juli 2010

De eerste dagen!
Eline

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 10644

Voorgaande reizen:

06 Juli 2010 - 05 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: